Pasi Princesha e Uellsit kërkoi falje për konfuzionin në lidhje me modifikimet në një foto të publikuar rishtazi, BBC Culture sjell një vështrim se si një portret i shekullit të 19-të i Abraham Lincoln u zbulua më vonë se ishte i rremë.
Një foto familjare e bërë nga Princi William për “Ditën e Nënës” në Mbretërinë e Bashkuar është bërë objekt spekulimesh intensive pas publikimit, kur u shfaqën pretendimet se ajo ishte ndryshuar në mënyrë dixhitale. Pasi agjencitë kryesore të fotografive ndaluan shpërndarjen e imazhit, Princesha e Uellsit kërkoi falje, duke thënë: “ashtu si shumë fotografë amatorë, edhe unë herë pas here eksperimentoj me editimin”. Burimet mbretërore i përshkruan ndryshimet e saj si “rregullime të vogla”.
Në një epokë të falsifikimit të thellë dhe imazheve të krijuara nga AI, manipulimi i fotove po shkakton gjithnjë e më shumë shqetësim. Por siç ka shkruar Hany Farid, një profesor në Universitetin e Kalifornisë, Berkeley, i specializuar në analizën e imazheve dixhitale, “Mund të kemi përshtypjen se fotografisë nuk mund t’i besohet më. Nga revistat tabloid në industrinë e modës, rrjedha kryesore e organeve mediatike, fushatat politike dhe mashtrimet e fotografive që zbardhen në kutitë tona të postës elektronike, fotografitë e përpunuara po shfaqen me një frekuencë dhe sofistikim në rritje. Megjithatë, e vërteta është se fotografia e humbi pafajësinë e saj shumë vite më parë.”
Me sa duket, fotografët kanë luajtur me përshkrimet e “realitetit” që nga lindja e teknologjisë, me shumë nga pionierët më të hershëm edhe piktorë, duke u mbështetur në shkencën dhe artin në imazhet e tyre. Megjithatë, portreti fotografik është parë prej kohësh si një nga mënyrat më të sakta për të kapur ngjashmërinë e vërtetë të dikujt.
Ishte një nga mjetet me të cilat Abraham Lincoln erdhi në pushtet, duke fituar presidencën amerikane në 1861, pak para se teknologjia të bëhej e përhapur dhe duke përdorur fotot në avantazhin e tij. Harold Holzer, autor i “The Lincoln Image”, argumenton se “Lincoln ndjeu se përshkrimet lajkatare mund të ishin shpëtimi i tij kozmetik”. Edhe pse shpesh tallej me pamjen e tij – pasi u akuzua se ishte me dy fytyra, politikani u përgjigj: “Nëse do të kisha një fytyrë tjetër, a mendoni se do ta vishja këtë?” – Lincoln ishte një kujdestar i apasionuar për portrete, duke pozuar për më shumë se 120 foto në 18 vitet e fundit të jetës së tij, sipas Holzer.
Njëra prej tyre, e bërë në shkurt 1864 nga Anthony Berger, u bë një foto ikonë e Linkolnit, e përdorur për të prodhuar një gdhendje të presidentit që zbukuronte kartëmonedhën prej pesë dollarësh nga viti 1914 deri në 2007. Berger ishte fotografi kryesor në një studio në Uashington, DC krijuar nga Mathew Brady – një nga fotoreporterët e parë në SHBA, i cili fitoi famë për imazhet e bëra në fushën e betejës së Luftës Civile. Siç ka thënë Dr. Farid, “Brady rregullonte në mënyrë rutinore fotografi për të krijuar imazhe më bindëse”.
Sipas The New York Times, ish-piktori Brady “nuk ishte kundër disa formave të retushimit” – diçka që ndodhte shpesh në atë kohë, siç i tha Holzer Bonnie L. Bates të Civil War Book Review: “Megjithëse kishte nisur më herët, Lincoln dhe printimi amerikan pak a shumë u rritën së bashku dhe praktika u rrit në mënyrë eksponenciale gjatë Luftës Civile. Printimet e heronjve të vjetër të kohës së Luftës meksikane u ribotuan me koka të reja; fotografitë pa mjekër të njerëzve si Lincoln, Lee dhe Jackson u përditësuan. Një botues në Ohajo nxori rreth 50 portrete të heronjve ushtarakë të Unionit, duke përdorur vetëm pesë ose gjashtë trupa, mbi të cilët ishin shartuar portrete të këmbyeshëm për të përmbushur kërkesat rajonale të shitjeve.
Dhe, përveçse mori mjekër, Lincoln nuk shpëtoi. Rreth vitit 1865, koka e tij nga fotografia e Bergerit e 1864-ës u kthye dhe u qep në trupin e një gdhendjeje të vitit 1852 nga Alexander Ritchie. Sipas Dr. Farid: “Në pjesën e hershme të karrierës së tij, politikani jugor John Calhoun ishte një mbështetës i fortë i skllavërisë. Prandaj është ironike që portreti pothuajse ikonik i Abraham Lincoln është një përbërje e trupit të Calhoun dhe kokës së Linkolnit. Thuhet se kjo është bërë sepse nuk kishte në dispozicion një portret të mjaftueshëm ‘të stilit heroik’ të Linkolnit.”
Shkrimtari William Pate kishte vendosur kokën e Linkolnit në trupin e Calhoun, ndoshta për t’i dhënë Linkolnit një pamje më dinjitoze dhe patriotike. Në imazhin e Calhoun, letrat në tryezë thonë “Kushtetuta e rreptë”, “Tregtia e lirë” dhe “Sovraniteti i Shteteve”. Në përbërjen e Lincoln, fjalët u ndryshuan në “Kushtetuta”, “Bashkimi” dhe “Shpallja e Lirisë”.
Dhënia e fytyrës së Unionit – me trupin e një mbrojtësi të skllavërisë
Kontrasti nuk mund të ishte më i fortë. Siç thotë Holzer “portreti i John C Calhoun u shndërrua në një portret të Lincoln-it, rroba të rrjedhura dhe të gjitha, Unionisti që zëvendësoi secesionistin”. Studiuesi i Linkolnit thotë për BBC Culture: “Ironia e madhe historike është se është ruajtja e kokës së Unionit në trupin e anuluesit të madh, fytyra e emancipatorit në trupin e mbrojtësit më të zjarrtë të skllavërisë”.
Ndoshta ironia edhe më e madhe është se Lincoln kishte përqafuar portretet si një mënyrë për të çimentuar pozicionin e tij dhe për të ngulitur Bashkimin në mendjet e publikut. Sipas The New York Times, “në muajt e parë të presidencës së tij, Lincoln më shumë se sa i toleroi fotografët e tij; ai e kuptoi intuitivisht se ata po e ndihmonin shumë, ndërsa ai u përpoq t’i jepte Unionit një fytyrë – të tijën.”
Fillimisht, pretendon Holzer, printimet “ndihmuan ta bënte Linkolnin të këndshëm si kandidat dhe gjithashtu e transformuan atë në një ikonë që simbolizonte mundësi të pakufishme amerikane – ndarësin e hekurudhave që ishte ngritur në potencialin e tij të plotë nën sistemin tonë unik”. Pasi u bë President, “ai ndryshoi imazhin e tij duke rritur mustaqet. Shtypësit u përgjigjën duke lëshuar portrete më të bukura dhe dinjitoze”.
Dhe pas vrasjes së Linkolnit në 1865, thotë Holzer, “pati një shpërthim të kërkesës për fotografi: portrete heroike, skena të shtratit të vdekjes, madje edhe fotografi retrospektive që sugjeronin se ai ishte një udhëheqës aktiv ushtarak”. Kompoziti Lincoln/Calhoun ka të ngjarë të jetë krijuar “kur kërkesa për imazhet e Lincoln martirizuar arriti kulmin”, thotë Holzer për BBC Culture.
Holzer beson se personi i parë që zbuloi imazhin ishte një përbërje e përbërë ishte arkivisti i ndjerë i Bibliotekës së Kongresit Milton Kaplan, në një artikull shkencor të vitit 1970 për portofolin e Winterthur të quajtur Krerët e Shtetit.
Kjo, dhe printime të tjera të Linkolnit, “e ngritën Linkolnin në statusin e hyjnisë amerikane”, thotë Holzer. “Ne e dimë se sa shumë i konsideronin amerikanët këto fotografi në dukje primitive. Ata i vendosën ato në vendet më të shenjta në shtëpitë e tyre: sipër bufesë në sallon.”
Në fund të fundit, atëherë, Lincoln mund të kishte qeshur e fundit – i kujtuar si një hero i Unionit pjesërisht falë trupit të një përkrahësi të skllavërisë.
Top Channel