Yuval Harari, historian-filozof izraelit është mjaft i shqetësuar për zhvillimin e inteligjencës artificiale (AI) dhe këtë e ka shprehur gjatë një interviste me “The Telegraphy”.
AI mund të tregojë se potenciali i teknologjisë për të mirën dhe dëmin e madh, dikur i konsideruar i largët dhe teorik, tani është i menjëhershëm dhe real. Kjo është arsyeja pse Harari shtoi emrin e tij në një letër muajin e kaluar, të nënshkruar nga mijëra ekspertë, duke përfshirë Elon Musk, duke bërë thirrje për një moratorium mbi kërkimin në softuer si Chat GPT, një model i AI që mund të angazhohet me njerëzit në tekste krijuese me nuanca pothuajse shqetësuese.
Programet e tjera mund të bëjnë të njëjtën gjë me fotografitë dhe tingujt. “Gjenerata e re e AI nuk po përhap vetëm përmbajtjen që prodhojnë njerëzit. Mund të prodhojë vetë përmbajtjen”, thotë Harari. “Përpiquni të imagjinoni se çfarë do të thotë të jetosh në një botë ku shumica e teksteve dhe melodive dhe më pas serialeve dhe imazheve televizive krijohen nga një inteligjencë jo njerëzore. Ne thjesht nuk e kuptojmë se çfarë do të thotë. Cilat mund të jenë pasojat e marrjes së kulturës nga AI?”
Javën e kaluar një revistë gjermane u kritikua për publikimin e asaj që dukej të ishte një intervistë ekskluzive me Michael Schumacher, kur në fakt teksti ishte krijuar nga AI, duke imituar ish-pilotin e paralizuar të garave. Harari sugjeron se AI së shpejti do të shkojë shumë më tej, duke evokuar një botë në të cilën “ju hyni në internet dhe debatoni me dikë për ndonjë çështje politike. Ndoshta ju dërgojnë edhe një video të tyre duke folur. Por nuk ka asnjë person pas saj. Është e gjitha AI.”
As, në distopinë e tij, falsifikimi dixhital sintetik nuk do të ishte i ndonjë qenie njerëzore. Për shkak se ne jemi të ndikuar në mënyrë unike nga njerëzit e afërt me ne, mund të duket se është një mik ose i afërm, që përpiqet t’ju bindë për meritën e një produkti ose pozicionin e tij ndaj ndryshimeve klimatike, vaksinave ose imigrimit. Do të ishte një fuqi për të manipuluar diskursin publik të paparë më parë dhe që do t’i bënte skandalet e ndikimit të mediave sociale të 10 viteve të fundit, që tashmë mendohet se kanë luajtur një rol në zgjedhjet nga Brazili në Amerikë, të duken të parëndësishme. Jeremy Fleming, kreu i GCHQ, ka paralajmëruar kabinetin se dezinformimi i AI përbën një kërcënim të rëndësishëm, sipas The Telegraphy.
“Ky është veçanërisht një kërcënim për demokracitë më shumë sesa për regjimet autoritare, sepse demokracitë mbështeten në bisedat publike,” thotë Harari. “Demokracia në thelb është bisedë. Njerëzit që flasin me njëri-tjetrin. Nëse biseda merret nga AI, demokracia ka mbaruar.”
Por çfarë efekti mund të ketë teknologjia nëse lëshohet me qëllim të keq në fushën e betejës, nga regjimet totalitare?
“Regjimi nazist bazohej në teknologji si trenat, energjia elektrike dhe radiot. Ata nuk kishin mjete si inteligjenca artificiale”, thotë Harari. “Një regjim i ri në shekullin 21 do të ketë mjete shumë më të fuqishme. Pra, pasojat mund të jenë shumë më katastrofike. Kjo është diçka që nuk e di nëse njerëzimi mund të mbijetojë.”
Pasojat edhe më banale kanë potencialin të jenë revolucionare, thotë ai. “Një rrezik tjetër është se shumë njerëz mund ta gjejnë veten plotësisht pa punë, jo vetëm përkohësisht, por pa aftësitë bazë për tregun e ardhshëm të punës. Mund të arrijmë në një pikë ku sistemi ekonomik i sheh miliona njerëz si krejtësisht të padobishëm. Kjo ka pasoja të tmerrshme psikologjike dhe politike.”
Është autonomia e AI që e bën atë kaq të ndryshëm. Megjithatë, edhe Harari, i cili njihet pasi ka zbërthyer tema komplekse, duket i frustruar nga paaftësia e tij për të na bërë ne të tjerët ta shohim këtë aq thellë sa ai.
“Ne duhet të kuptojmë se AI është teknologjia e parë në histori që mund të marrë vendime vetë. Ai mund të marrë vendime për përdorimin e tij. Ajo gjithashtu mund të marrë vendime për ju dhe mua. Ky nuk është një parashikim i së ardhmes. Kjo tashmë po ndodh.”
Ai diskuton rastet famëkeqe në të cilat softueri i AI është përdorur për të verifikuar aplikantët për kredi, ose për të vendosur nëse të burgosurit duhet të lirohen me kusht. “Pra, pushteti po largohet për herë të parë në histori. Ne shpikëm diçka që na heq pushtetin. Dhe po ndodh aq shpejt sa shumica e njerëzve as nuk e kuptojnë se çfarë po ndodh. Ne duhet të sigurohemi që AI të marrë vendime të mira për jetën tonë. Kjo është diçka që ne jemi shumë larg zgjidhjes.”
Ashtu si të tjerët, ai tani mbështet rregulloren për të menaxhuar fuqinë e AI – duke shfrytëzuar premtimin e saj dhe duke parandaluar katastrofën. Në mendjen e Hararit, rregulla të tilla do të imitonin masat mbrojtëse mjekësore. “Një kompani e barnave nuk mund të nxjerrë në treg një ilaç të ri pa kaluar më parë një proces të gjatë rregullator. Është vërtet e çuditshme dhe e frikshme që korporatat thjesht mund të lëshojnë mjete jashtëzakonisht të fuqishme të AI në sferën publike pa ndonjë masë të ngjashme sigurie.”
Masa të tilla duhet të zbatohen nga qeveria, këmbëngul ai. Të presësh që industria e teknologjisë të rregullojë veten është për zogjtë. “Me gjithë respektin e duhur për Elon Musk dhe Zuckerberg ose drejtuesit e tjerë të kompanive të mëdha të teknologjisë, ata nuk zgjidhen nga askush, nuk përfaqësojnë askënd përveç aksionerëve të tyre dhe nuk ka asnjë arsye për t’u besuar atyre.” Si për të provuar pikën e Hararit, Musk njoftoi chatbotin e tij të AI vetëm pak ditë pasi nënshkroi letrën që denonconte kërkimet e të tjerëve.
Ndoshta nuk është çudi atëherë që Harari e mban telefonin e tij të fikur, “në një sirtar”. Ai e quan atë “një telefon inteligjent emergjent” kur ai udhëton jashtë vendit, që është dukshëm më shumë në dekadën e fundit, që kur u bë një superstar intelektual global.
“Ka shumë informacione të padëshiruara,” thotë ai. “Është si ushqim. Për pjesën më të madhe të historisë njerëzore, ne po përpiqeshim dëshpërimisht të merrnim më shumë ushqim. Dhe tani jemi në situatën e kundërt. Duhet të jemi shumë të kujdesshëm si për sasinë, por edhe për cilësinë e ushqimit që marrim.”
Atij i pëlqen koha dhe paqja për të kompozuar mendimet e tij dhe prej kohësh ka qenë i etur për meditim, për t’u siguruar që është i akorduar mendërisht për të mbajtur larg shpërqendrimet. “Sapo u ktheva nga një udhëtim dy mujore meditimi,” thotë ai. “Mund të thuash se është pjesë e dietës së informacionit… një periudhë për të shkëputur dhe lejuar mendjen të detoksifikohet nga të gjitha mbeturinat që marrim”.
Top Channel